Gran cap de setmana amb la família de l'Open Natura a VielhaJuliol+2018.pdfAnem a sopar tots...

Preview:

Gran cap de setmana amb la família de l'Open Natura a Vielha.

Comença divendres al matí direcció a Vielha amb l’Anna , companya de l'Open, com a

copilot per ser a l'hora de dinar. Abans d'arribar a destí parem a recollir al gran Sergi

Fernández, el nostre guia i amic habitual en les nostres rutes de cap de setmana, que

quan va fer la prospecció de la ruta va caure amb la bici i es va fer un esquinç a la mà i

que aquesta vegada ens farà de suport a la ruta.

Arribant a l'hotel ens espera un grup de companys, el “Presi” Jordi Calsina,el Marc

Ratera, l’Arnau i el Nico i la Vane per anar a dinar a Bossost. Després de dinar fem

temps per anar a rebre a tots els companys que van arribant esglaonadament: el

Sebas, el Félix, l’Oscar i la Nina, la Isa i el Paco, la Su, l’Ainhize, la Nuna, als nous

companys..., ràpid a sopar i a fer una copeta que demà ens espera una ruta dura pel

desnivell que hi ha a la Vall d'Aran.

Arranquem dissabte a les 9, davant de l'hotel Viella amb un grup nombrós, uns 40

bikers; ens preparen un recorregut de 56 km amb 1500 d+, amb final al poble de Les, a

pocs km de François. Els primers quilòmetres son més o menys ràpids, entre pista i

corriols arribem a la primera pujada llarga del cap de setmana, uns 8 km amb 600 d+

on ens espera el primer avituallament per carregar forces.

Cadascú al seu ritme, anem arribant al cim, he de dir que sóc dels últims ja que estic

en molt baixa forma. Una cop hem arribat a dalt i tots agrupats, comencem una sèrie

de plans, baixades, corriols... amb uns paisatges espectaculars i passant per pobles

amb encant, per cases de pedra i miradors fins arribar al refugi on em concretat amb

els companys que ens porten el dinar; entrepans, beguda,postres... a l’ Open no falta

de res! Arranquem que no volem arribar tard a l'hotel de Les, el poble on hem d'anar a

dormir i, segons els del temps, deien que plouria a la tarda... ja sabeu que al Pirineu el

temps pot canviar en qualsevol moment.

La segona part de la ruta no ens deixa descansar gaire, tornen els corriols i les pujades

curtes però dures fins arribar a Les per una pista molt ràpida. De seguida que arribem a

prendre un cervesa amb alguns companys, ja que es tradició a les rutes i a la dutxa.

Abans de sopar és moment de sortir a passejar pel poble per fer gana, amb grups

nombrosos sempre trobes temes per a debatre sobre la ruta o d'altres. Anem a sopar

tots amb molta gana i cansats per la duresa de la ruta o almenys jo; després, sempre

hi ha el típic grupet que anem a fer una copeta abans d’anar a dormir ja que ens

agrada veure la marxa que puguem trobar. Després de alguns mojitos, que ja els suaré

demà, anem cap a l'habitació de l’hotel que demà serà un altre dia.

A les 9 del matí arranquem direcció Vielha, aquest cop amb algunes pujades més dures

només començar; la ruta d'avui, és de 28 km i 1000 m d+ ,ruta dura pel desnivell en

tant pocs km. Després de fer uns km una mica trenca cames arribem a la segona

pujada 8 km amb 700m d+. Avui em costa més pujar, no sé si és que estic cansat per

ahir o pels mojitos. En arribar a dalt, tots ens fem una foto en un dels molts miradors

espectaculars que hi ha a la Vall

Tornem a arrencar la bicicleta fent uns corriols increïbles, una mica trenca cames,

passant per tots els pobles perduts amb un encant meravellós. Tornem a fer una

parada a la ruta per menjar i agafar forces per l’últim tram fins a arribar a Vielha.

Entre” uys i ais” arribem a destí amb cansament i alegria, però amb la satisfacció de

haver aconseguit fer aquest repte.

Una dutxa i a dinar tots a l’hotel de dissabte, compartint l’experiència del cap de

setmana i ja preparant la següent. Carregar la furgo i cap a casa.

Donar la enhorabona a la família Open Natura en especial al “Presi” Jordi Calsina I al

Sergi Fernández que són els dos que ens enreden cada vegada a fer aquestes rutes i a

la gent de sempre i als nous i als que vindran. Visca l'Open!!