1 REVISTA DEL CEIP SOL I VENT DE VILAFANT Nº 30 JUNY 2011 El nostre poble.

Revista Solt i Vent 30

DESCRIPTION

Revista n. 30 de Solt i Vent

Page 1: Revista Solt i Vent 30

Hàbits..................... Pàg. 59 -61

Grup 6.................... Pàg. 62

Page 3: Revista Solt i Vent 30

Vells projectes, noves il·lusions Des dels seus inicis, allà pel maig de 1986, l’escola Sol i Vent s’ha mantingut fidel a la proposta de confegir cada curs una revista escolar que resumeixi les activitats que s’han programat i realitzat durant el curs i alhora serveixi com una eina més de comunicació amb les famílies si l’entorn en general. Enguany ens mantenim també fidels a aquella proposta però ... Però l’entorn és canviant, els materials i la tecnologia han evolucionat i, per si això no fos suficient la crisi que ara ens abraça aconsella reduir despeses. Aquestes tres coordenades que incideixen de manera quasi definitiva en la forma de fer les coses del dia a dia són les que ens han decidit a fer el pas i oferir-vos la revista escolar 2010 – 11 en format digital. Ens ha semblat que era la fórmula més vàlida de mantenir la proposta sense gravar el pressupost de l’escola i , sobre tot, sense caure en el parany fàcil de les retallades, que ara, malauradament està tant de moda. Segurament trobarem a faltar passar les pàgines sentint el fregament i la calidesa del paper i l’olor de tinta fresca. Ens veurem obligat encara a imprimir-ne un exemplar, si és el cas que la volem continuar col·leccionant en el seu format tradicional. I, segurament, altres nostàlgies... Res ha de suposar obstacle que impedeixi gaudir la revista acompanyats dels vostres fills, filles i familiars que és, definitivament l’objectiu que ens hem proposat sempre. Us hi animem. Us animem, doncs, a seure en família davant l’ordinador, buscar la plana i fer “clic”. Cada plana que obrireu us oferirà un retall del que ha estat l’activitat de l’escola durant el curs que fa pocs dies acabem de tancar. Un curs intens, per estones incert i neguitós però sempre engrescador i apassionant com correspon a la tasca d’educar els nens i nenes, els vostres fills i filles. No vull deixar passar aquesta oportunitat sense agrair públicament la dedicació i professionalitat de tot el claustre: companys i companyes ha estat un plaer treballar amb vosaltres. Tampoc puc oblidar el suport de les famílies, de l’AMPA i de totes les entitats que ens han acompanyat en aquest viatge. Gràcies a tots per la vostra presència a l’escola. El punt i final el guardo pels / per les alumnes. Són els més grans de tots. Sense ells no hi ha vida ni caliu a l’escola. En són els /les veritable protagonistes. Una forta abraçada i el millor dels desitjos. A tots els que he anomenat us espero al setembre amb els ànims renovats. Salut, sort i bones vacances. Que les pugueu gaudir amb companyia dels vostres familiars i amics.

Narcís

Page 4: Revista Solt i Vent 30

Aquest tercer trimestre els nens i nenes d’ educació infantil hem

treballat el circ. Hem realitzat moltes activitats: anar al Circ

Cric, parlar dels diferents personatges que hi treballen, veure

vídeos molt interessants, cantar cançons, explicar contes, etc.

També hem conegut l’ Alexander Calder, un artista que li

apassionava el circ.

Durant tota una setmana hem fet tallers de circ: el de mags, el

de mossos de pista, el d’acrobàcies, el de xanques i el de

bombolles de sabó gegants.

I ja estem a punt per la “gran festa” del circ de final de curs amb

tota l’escola.

EL MES D’OCTUBRE ELS NENS I NENES DE P4 I P5 VAM ANAR

D’EXCURSIÓ AL PAPALLONARI A CASTELLÓ D’ EMPÚRIES ON VAM VEURE

PAPALLONES DE MOLTS COLORS I MIDES. I ALS AIGUAMOLLS ELS

ÀNECS COLL VERD I ALTRES OCELLS.

EL GENER ELS NENS I NENES DE PARVULARI VAM ANAR AL TEATRE

JARDÍ DE FIGUERES A VEURE L’ OBRA “EL GAT AMB BOTES”. ENS VA

AGRADAR MOLT PERQUÈ ERA MOLT DIVERTIDA.

Page 10: Revista Solt i Vent 30

ETC.

Page 11: Revista Solt i Vent 30

AQUEST ANY ELS PARES I MARES D’EDUCACIÓ INFANTIL S’HAN ANIMAT A

FER LA REPRESENTACIÓ DE LA LLEGENDA DE SANT JORDI.

DURANT FORSES DIES ES VAN ANAR TROBANT PER REALITZAR ELS

DECORATS, EL VESTUARI, I SOBRETOT ASSAJAR PEL GRAN DIA DE

L’ESTRENA.

VA SER UNA GRAN REPRESENTACIÓ.

MOLTES GRÀCIES!!!

US FELICITEM PER LA IL·LUSIÓ I LES GANES.

Page 12: Revista Solt i Vent 30

Durant tot el curs els nens i nenes de primer hem aprés moltes coses sobre l’hort i els arbres que ens ha tocat treballar: L’ametller, el pi, el cirerer, així com el cargol que és l’animalet de l’hort que hem estudiat. Aquest any els nens i nenes de primer hem plantat enciams i escaroles.

Els enciams van anar molt bé i ens els vam poder endur a casa per menjar-los amb la família, però les escaroles se’ns van espigar. Abans de Setmana Santa encara eren petites i quan vam tornar eren més altes que nosaltres. Vam necessitar la força de 3 nens i nenes per poder arrencar-les.

Page 13: Revista Solt i Vent 30

TRENET TALLER DE DOFINS CLASSE DE 1r CLASSE DE 2n

El dijous 2 de juny els nens i les nenes de Cicle Inicial vam visitar el Parc Marineland de Palafolls. Primer vam veure l’espectacle d’aus, on sortien uns guacamais i unes cacatues molt intel·ligents que sabien sumar, multiplicar i també conduïen un cotxe. Tenien unes plomes de colors molt vistosos. Tot seguit vam pujar en un trenet d’animals molt “guai” que feia un recorregut al voltant d’un estany on hi havia pelicans, cignes i corbs marins.

A continuació vam anar a veure l’espectacle dels lleons marins i dels dofins. Les actuacions van ser molt divertides; els dofins saltaven molt amunt, nedaven molt ràpid , saludaven i cantaven. Després vam fer el taller dels dofins on ens van explicar moltes coses: com respiren, les aletes, l’alimentació, com dormen, com es comuniquen... i vam poder veure la Montse ( que és un dofí femella) molt i molt a prop. Els nens i les nenes vam estar molt atents a les explicacions. Abans de dinar vam fer un recorregut pel parc on vam veure molts animals com flamencs, cigonyes, ànecs, l’aviari... Després de dinar vam menjar un gelat i vam poder jugar en un parc infantil fins l’hora de tornada

Page 14: Revista Solt i Vent 30

El dilluns 14 de març vam anar a visitar el Cap de Vilafant. L’autobús ens va

deixar a la porta i una senyora que es deia Carme ens va ensenyar tot l’edifici, fins

i tot llocs “secrets” on no poden anar els visitants, només els que treballen allà i

nosaltres. Vam veure on visiten els metges d’urgència. En Mario feia de malalt

estirat en una camilla i la Carme feia veure que el curava. Ens va explicar què hem

de fer quan ens fem mal o ens cremem, també vam veure un jardí secret,

l’habitació de les calderes i l’aire condicionat, els vestuaris dels metges i

infermeres,el magatzem, la sala de reunions....

Vam anar amb la dentista i ens va explicar coses de les dents. Ens va ensenyar

dents que tenia en un pot i com funcionava el seu silló. En Nil va pujar al silló de

dentista i el vam fer pujar i baixar, també ens va ensenyar unes menes de

mànegues que una feia vent, una altra treia aigua i n’hi havia una que servia per

xuclar la saliva.

Al final vam veure un video sobre l’alimentació saludable. Ens va agradar molt la

visita i vam aprendre moltes coses.

Alumnes de primer

Page 15: Revista Solt i Vent 30

El dia 5 de novembre els nens i les nenes de 1r. i 2n. vam visitar el Cosmocaixa .Vam fer tres tallers. PLANETARI –TOCA -TOCA I BOSC INUNDAT En el Planetari vam veure els planetes i ens van explicar com eren . També vam veure les estrelles i els dibuixos que formen : l’ óssa major, l’óssa menor que tenia una cua llarga, un lleó , el gos del caçador que l’ aigua del mar ni li arribava als genolls, un toro que va protegir les tres fades i l’ estrella polar. Vaig aprendre com la Terra girava al voltant del Sol. Per què el dia és més llarg a l’ estiu que a l’ hivern. De què estan fets els estels ,de gasos. El lloc on estaven situats els planetes i les constel·lacions. En el Toca - toca vam veure peixos , estrelles de mar, crancs i vam tocar un eriçó de mar. Vam tocar una granota i també una boa molt gran. Varem veure una taràntula i el seu esquelet. Vam veure un llangardaix del desert que canviava de color. També vam tocar un 1.000 peus i un ratolí. Vaig aprendre que quan a una estrella de mar se li trenca una pota en fa una de nova i que els crancs quan es saluden es barallen. Vam tocar una boa constricta que tenia escates. Vam veure un gripau enorme, de color marró i amb berrugues. una rata grisa d’ Àfrica , dues granotes de color negre i groc , una taràntula i el seu esquelet. En el Bosc inundat vam passar per un túnel on es veia un formiguer tapat per un vidre i es veien moltes formigues. A l’ altra costat hi havia una anaconda que media 3 metres. Després vam anar pujant i vam arribar a dalt del bosc inundat i vam poder veure una capibara, el rosegador més gran del món. Feia molta calor perquè representava la Selva. També vam veure un caimà, dues tortugues d’ aigua, lapes i dos peixos carnívors. Alumnes de segon

Alumnes de 2n

Page 16: Revista Solt i Vent 30

Page 17: Revista Solt i Vent 30

Page 18: Revista Solt i Vent 30

RECORREGUT DE LA MUGA El dia 19 de novembre de 2010 els alumnes de Cicle Mitjà varem fer el recorregut de La Muga , des del curs alt fins a la seva desembocadura. Al matí vam anar fins a Sant Llorenç de la Muga per a conèixer el curs alt del riu. Primer vam caminar fins el Pont de Sant Antoni per a poder visitar el poble que és molt maco i està emmurallat. Ens va agradar molt i molt la sínia, que és com una nòria que fa moure l'aigua del riu. Quan vam arribar al pont vell, vam esmorzar i, en acabat, vam fer un dibuix del riu.

Sínia Sant Llorenç de la Muga Dibuixant des del Pont Vell A mig matí ens vam desplaçar fins al Pantà de Boadella on comença el curs mitjà de la Muga. A la tarda, després de dinar a la Salut de Terrades, vam anar fins a la desembocadura del riu, a la platja d'Empuriabrava. Paula Palau, 3r.

Dinant a la Salut de Terrades Desembocadura a Empuriabrava

SORTIDA MAS GIRCÓS

El dijous 2 de juny de 2011, vàrem anar a la casa de colònies Mas Gircós de Besalú. Casa, que a més de l’atractiu paisatgístic de la Garrotxa, disposa d’ instal·lacions dedicades a l’ esport d’ aventura com itineraris de muntanya, tirolina, tir amb arc, orientació amb brúixola, escalada esportiva…, de les quals els nostres alumnes en van gaudir durant tota la jornada.

Page 19: Revista Solt i Vent 30

VISITA A L’AJUNTAMENT

Els alumnes de tercer, després d’haver estudiat els serveis municipals, vam anar de visita a l’ Ajuntament. Va ser el dijous 12 de maig de 2011 al matí i, com que anàvem a peu, pel camí vam trobar molts pares. Només d’ arribar ens va rebre l’ alcaldessa i ens va començar a ensenyar tots els departaments de l’ ajuntament; també ens va anar presentant les persones que hi treballen. Tots eren molt simpàtics. Ens van agradar molt uns plànols del poble on hi vàrem buscar l’escola, el camp de futbol, el nostre carrer, casa nostra... Després vam seure al seu despatx i li vam fer una entrevista que havíem preparat a classe. A la Sala de Plens vam fer un joc on fèiem veure que érem regidors i havíem d’ aprovar la compra d’un tobogan per la piscina municipal. Tothom va votar-hi a favor. Va ser molt interessant, divertit i vam aprendre moltes coses !

JÚLIA DARNÉS, 3r.

Page 20: Revista Solt i Vent 30

SORTIDES CICLE MITJÀ

SORTIDA RECORREGUT DEL RIU LA MUGA: CURS ALT.

SORTIDA MOLLÓ PARC DE CAMPRODON: VISITA GUIADA.

SORTIDA MAS GIRCÓS: CASA DE COLÒNIES.

Page 21: Revista Solt i Vent 30

VISITA A LA RÀDIO DE VILAFANT El dia 12 de maig els nens i les nenes de 4t vam anar a la ràdio de Vilafant. Ens vam partir en dos grups i primer van anar un grup i després l’altre. Al primer grup els hi van fer preguntes, les van respondre i van cantar l’himne de Barça en el programa en directe que feien en aquells moments. El segon grup els hi van fer lo mateix afegint també acudits molt divertits. Després vam anar a una sala on feien la preparació dels programes de la ràdio i ens van explicar coses sobre el seu funcionament i després li vam fer preguntes.... Sortint vam anar caminant fins al repetidor que hi ha al costat de la piscina municipal de Vilafant. Ens ho vam passar molt bé i els nois van ser molt amables. Va ser molt divertit!!

Berta Martín i Emma Martinez 4t

MOLLÓ PARC El dia 31 de març les classes de 3r i 4t vàrem anar a Molló Parc .Era un lloc tancat on es podien veure diferents animals de la nostra fauna. Al principi de la ruta vam passar per unes gàbies grans on convivien diferents ocells . Alguns d’aquells ocells eren falcons, gamarussos o mussols. També hi havia, en una altra part, marmotes, llúdrigues, conills, esquirols...També vàrem veure cabres, ponis, ases... Hi havia molts animals lliures: muflons, gallines i molts més. Va ser una excursió molt divertida i extraordinària perquè vam descobrir i conèixer molts animals nous i va ser molt agradable. Després vam dinar en un parc de Camprodon i vam jugar tots junts. Sílvia Sánchez 4t

Page 22: Revista Solt i Vent 30

ACTIVITATS CICLE MITJÀ

VISITA D’UN ANIMADOR DE LECTURA

ACTIVITAT DE LECTURA: LECTURA - EN VEU ALTA

Aquest curs hem fet una activitat nova: es tractava de preparar un seguit de poemes, nosaltres hem escollit el Bestiari que tracta diferents animals i que engloba autors com Carner, Desclot i Rodoreda. A la classe, ja des del primer trimestre, hem anat aprenent els poemes de memòria i entenent què deien. El dimecres 18 de maig, a la tarda, vam rebre la visita de Francesc Ten, professor de la Universitat de Girona, que ens va ensenyar com fer una lectura diferent dels poemes escollits. Ens va agradar molt i ho vam trobar molt interessant. Esperem que el curs vinent podem tornar-ho a repetir.

Page 23: Revista Solt i Vent 30

ACTIVITATS CICLE MITJÀ

ACTIVITAT DE SANT JORDI: FEM PUNT DE CREU

Aprofitant la celebració a l’escola del dia de Sant Jordi, aquest curs hem elaborat

un punt de llibre fet amb punt de creu. Ha estat una activitat molt tranquil·la i

diferent i ens anem sortit prou bé!

Page 24: Revista Solt i Vent 30

ELS NENS I NENES DE 5è AQUEST ANY HEM ANAT A: • EL PARLAMENT DE CATALUNYA.

• LA PISTA DE GEL.

Els nens i nenes de 5è van descobrir com es debaten i s’aproven les lleis que ens afecten a tots i totes.

Després de visitar el parlament de Catalunya vam anar a patinar a la pista de gel del F.C.Barcelona.

El dia 8 de març vam sortir a les 8,45h del matí, el viatge va ser una mica llarg, quan vam entrar hi havia una font amb una figura de l’escultor Llimona, que era una noia despullada. Després va venir una senyora que ens va dir que abans d’entrar havíem de treure els flaixos de les càmeres. Ens va explicar tota la història de l’edifici, abans que era, quina funció feia, perquè es va construir.... Com que ens vam portar molt bé ens van deixar entrar a l’hemicicle. Carla Latorre Rodríguez

Una dona ens va explicar que en el passat el parlament va ser un arsenal, això em va recordar que era el dia del partit Arsenal - Barça i els del Madrid vam sofrir molt al passar per davant del Nou Camp perquè tots anaven amb la samarreta del Bar$a i jo a la botiga del barça ni hi vaig entrar. Però la desgràcia encara no havia acabat del tot, ja que vam haver d’anar a patinar sobre gel. Allà tot va començar bé fins que de tan motivar-me vaig donar-me la “nata” del dia. Dani Nogueria

Page 25: Revista Solt i Vent 30

• TEATRE EN ANGLÈS A FIGUERES.

• BTT PELS VOLTANTS DEL POBLE.

Primer dia després de les vacances de Setmana Santa i ens anem al teatre jardí de Figueres a veure una versió molt peculiar de “Tarzan”.

Una de les últimes sortides del curs 2010/11 va ser la pedalada pels voltants del poble amb l’ajuda dels agents municipals del poble.

Després de setmana santa vam anar al teatre Jardí de Figueres a veure una obra en anglès, “Tarzan of the apes”, hi vam anar en autocar. L’obra d’en Tarzan ens va agradar força, al menys a mi, sobretot la noia que feia de Jane. Al final de l’obra vam poder fer preguntes als actors i actrius i en Dani N. Els va preguntar si havien fet ells les cançons de l’obra. Gisela Flores Martí

Vam anar pel camp, vam baixar una baixada plena de pedres i jo quasi em vaig caure. Després vam passar pel Manol.... per la Bòbila,.... . Jo en una baixada em vaig caure, la Laia i en Dani em van venir a ajudar i el cotxe escombra em va recollir, al final vam arribar a l’escola i allà vam fer una mini-guerra d’aigua i ens vam estirar al sol per assecar-nos. Carla Andaloussi Santana

Page 26: Revista Solt i Vent 30

AQUEST ANY A 6è HEM FET...

� Les millors castanyeres i castanyers de tots els anys.

� Vam representar els pastorets per Nadal i ho vam fer força bé.

� Hem anat d’excursió per la prehistòria, al Parlament de Catalunya i a patinar sobre gel. També hem estat al teatre i hem

conegut les rodalies de Vilafant i ho hem fet pedalant.

Page 27: Revista Solt i Vent 30

� Hem mantingut l’hort net i hem plantat cols i bròquils. � Hem obert un cor, un pulmó i un ronyó. Ha estat tota una experiència.

� Per poder anar de Colònies hem venut números per una panera de Nadal, hem fet una parada de bijuteria i ponsèties per Nadal, una parada de flors a la Fira del Conill i una parada de llibres pels voltants de Sant Jordi. Hem treballat molt però ha valgut la pena perquè...

Hem estat a Port Aventura i també al Delta de l’Ebr e i ha estat genial!!

Page 28: Revista Solt i Vent 30

L’ENTREVISTA DE 6è:

JOEL GONZALEZ BONILLA: BICAMPIÓ MUNDIAL DE TAEKWONDO amb 21 anys.

1. A quina edat vas començar a fer Taekwondo?

Quan tenia 10 anys.

2. D’on et ve la teva afició per aquest esport?

El meu pare va obrir un gimnàs aquí a Vilafant. Jo hi anava moltes vegades a

veure com ho feien. Era una cosa que no havia vist ni per la televisió i em vaig

enganxar.

3. Només has practicat aquest esport ?

No, dels 5 als 10 anys vaig fer futbol. Després em vaig passar al Taekwondo,

però al principi, no m’acaba d’agradar i tampoc m’anava bé i ho vaig deixar i

durant una temporada vaig fer Kit booxing però no em va agradar gens i és

llavors quan vaig tornar a practicar Taekwondo més seriosament.

4. Quina ha estat la clau que t’ha costat més apren dre?

Taekwondo són bàsicament “patades”, doncs bé, la que m’ha costat més és girar

i fer la “patada” enrere perquè perds de vista el contrincant.

5. Quin és el teu millor atac?

Com que sóc alt, faig 1,85, la meva millor “patada” és endavant amb la cama

llarga.

6. On i quan va ser el teu primer combat important?

Recordo que vaig anar a Pekin amb la selecció espanyola, ara fa cinc anys quan

tenia 16 anys, jo anava de suplent i vaig cobrir una baixa. Vaig guanyar aquell

campionat i allò ho va canviar tot.

7. Qui t’acompanya en els teus torneigs ?

En els campionats importants, la meva família.

8. Has viatjat molt? Quins llocs o ciutats t’han agrad at més ?

Si, he estat per tot Europa, també a Mèxic, Cuba, Corea, Japó, Tailàndia i Xina

moltes vegades. Els llocs que m’han agradat més són Xina i Mèxic. Les ciutats

europees són molt semblants a les nostres.

9. Què se sent quan estàs lluitant en un gran torne ig?

Molts nervis. Has de saber controlar-te i fer-ho el millor possible.

Page 29: Revista Solt i Vent 30

10. Què fas abans d’un combat?

No tinc cap mania i no faig res d’especial, em relaxo i intento estar tranquil.

11. Qui és el teu entrenador? També ha guanyat títols?

Fins fa poc era el meu pare. Ara estic al Centre d’Alt Rendiment amb la selecció

espanyola. Tinc un combinat d’entrenadors que són els millors que hi ha

actualment a Espanya i un d’ells ha estat subcampió olímpic.

12. Quantes hores entrenes?

Entreno al matí de 7 a 9 (part física), de 12 a 2 del migdia (combat) i de 6 a 8 de

la tarda (tàctiques de combat).

13. Com et prepares una competició? Què fas abans d ’especial? I quan estàs

allà què fas? Pots fer turisme?

Un mes abans d’una competició fem concentració absoluta, això vol dir, fins i tot

caps de setmana. Fem una dieta molt sana i controlada i bevem molta aigua.

Un torneig consta de 6 combats (3 assalts de 2 minuts cadascun) però pot durar

tot el dia, pots començar a les 8 del matí i no acabar fins a les 8 del vespre. Per

tant, bevem molt per no deshidratar-nos i en els descans anem menjant poca

cosa, sobretot aliments que t’aportin vitamines.

Abans d’un torneig no és aconsellable fer turisme, encara que en pots fer. En fem

després i si és per celebrar un títol encara millor.

14. Com ha estat la teva vida per a ser campió del món? Has hagut de fer molts

sacrificis?

Alguns. Als 17 anys vaig entrar a la selecció espanyola sub21 i vaig anar a viure

a Murcia durant 2 anys. Vaig estar lluny de la família i dels amics però allà vaig

conèixer companys que ara són amics. Després, vaig passar a la categoria

sènior i vaig venir a Barcelona.

15. Què fas quan no entrenes o competeixes? Estudie s?

Estic estudiant a la Universitat de Barcelona 2n curs de Criminologia. Em va força

bé tot i que hi vaig entre entrenaments (de 9 a 12 del matí). Considero que és

important tenir estudis perquè la vida esportiva un dia o altre s’acaba ja sigui per

una lesió o perquè t’has fet gran i en canvi els estudis sempre els tens.

16. La competició t’allunya de tenir una vida priva da d’un nen de la teva edat?

Si ho dieu pel fet de no poder sortir tant com altres nois de la meva edat, es pot

dir que sí, encara que tinc un mes de vacances a l’estiu i molts caps de setmana

puc sortir amb els amics de festa sense cap problema.

Page 30: Revista Solt i Vent 30

17. Has tingut alguna lesió greu? Quina?

L´única important ha estat aquest setembre que em vaig donar un cop molt fort al

genoll i quasi me’l trenco. Vaig estar 15 dies parat i amb cadira de rodes.

18. Què és el millor que t’ha passat en la teva car rera?

Ser campió del món, ja que és una cosa espectacular sigui de la disciplina

esportiva que sigui. Recordo especialment el meu primer campionat que vaig

guanyar un 16 d’octubre del 2009.

19. Quin ha estat el torneig més difícil? I el cont rincant més difícil?

No ho sé. Al ser campió del món la gent lluita diferent amb tu perquè tothom et

vol guanyar i més si portes dos anys sense perdre cap combat.

Els contrincants més difícils sempre provenen de les tres grans potències

d’aquest esport: Corea, Turkia i Irak.

20. Com et sents per haver guanyat dos títols mundi al?

Encara està molt calent tot i l’estic assaborint. Sóc el 4t espanyol amb més títols i

vull arribar a ser el millor espanyol de la història.

21. Et guanyes la vida amb aquest esport?

Actualment sí perquè he guanyat títols importats. A Espanya hi ha 5 persones

que vivim del Taekwondo. Has de ser dels tres primers del món per viure bé.

Però és un esport minoritari i no cobro com un jugador del Barça.

22. Tens algun ídol? Quin?

Sí, un taekwondista d’EEUU que es diu Ssteven Lopez, ara té uns 29-30 anys,

que ha estat 5 vegades campió del món i 2 vegades campió olímpic.

Page 31: Revista Solt i Vent 30

Durant el curs a la classe de música hem cantat, hem ballat i tocat instruments. En Climent “ la mascota de música” ens ha portat les cançons i les danses i amb ell ens ho hem passat d’allò més bé.

Page 32: Revista Solt i Vent 30

JUGUEM JUNTS A LA ROTLLANA

REPRESENTEM

SALTEM

PIQUEM DE MANS

ENS RELAXEM SEGUIM CAMINS

Page 33: Revista Solt i Vent 30

This is number three!

ENGLISH CLASS A l’escola treballem l’àrea d’anglès en grups desdoblats a tots els cursos. És molt positiu per l’aprenentatge dels nens i nenes tan a nivell oral com a nivell escrit, ja que amb dotze o tretze nens/es l’aprenentatge pot ser molt més interactiu i dinàmic. Aquest curs hem començat a introduir la llengua anglesa a P5, aprofitant que en aquestes edats tenen una gran facilitat i habilitat per captar la llengua oral. A continuació podeu veure algunes de les activitats que fem:

The English class is like a picture dictionary:

UP and DOWN BANANA, CAKE,…..

THIS IS NUMBER THREE I LIKE ICE CREAM

Page 34: Revista Solt i Vent 30

THE 4th CLASS ACTS THE ELVES AND THE SHOEMAKER

ENGLISH THEATRE TARZAN OF THE APES

The classes of cicle mitjà and cicle superior went to the theatre to watch “ Tarzan of the Apes”. It was a fantastic play. We enjoyed a lot. There were only three actors, but each one performed two characters. During the play the actor chose two students from the public, one was Joel Ogalla from our class. He had to imitate a gorilla. At the end we could ask some questions to the actors David Nadal, Albert Costa and Esther Arias. 6th THE 3rd CLASS ACTS PUSS IN BOOTS

Page 35: Revista Solt i Vent 30

WE PLAY GAMES AND READ TALES AND MAGAZINES.

A la classe d’anglès com a novetat d’aquest curs, tenim una pissarra digital. És un recurs que afavoreix molt l’aprenentatge dels alumnes, perquè els motiva i capta la seva atenció:

THE DIGITAL BOARD HELP US TO LEARN A LOT!

Page 36: Revista Solt i Vent 30

DANSA A LES CLASSES DE MÚSICA Mitjançant la dansa ens endinsem en el folklore del nostre poble i veiem les possibilitats que se n’extreuen, sent font inesgotable de saviesa i sentiment popular, la dansa és música expressada amb el cos, a través del ritme, entrellaça, text, melodia, veu i expressió corporal. Durant el segon i tercer trimestre dins l’aula de música hem fet vàries danses depenent del cicles. A 1r hem fet “El ball de la civada” i “Ball de mocadors”, a 2on “El ball del patatuf” i “Ball de mocadors”. A 3er i 4t “Ball de cascavells” i “la bolangera”. I a 5è i 6è les danses de “Punta i taló i “Ball de bastons. Hem après els passos: el galop, el punteig, el risto, hem treballat totes les parts del cos i els hem donat moviment, hem fet passos en punta, delicats però ferms, amb sabates d’ il.lusió i amb el cos avesat al ritme de la pròpia vida.

Page 37: Revista Solt i Vent 30

SARDANES A L’ESCOLA Durant aquest segon trimestre els cursos de tercer i quart hem fet sardanes amb la Rosa Mª les tardes dels dimarts. Pels nens de quart aquest era el segon any i com ja sabien força de ballar, s’han dedicat a fer passos més complicats i difícils amb sardanes molt modernes i algun “rap” Els nens de tercer han començat aquest any i han après uns passos bàsics que l’any que ve podran continuar i perfeccionar ja que continuaran. Durant l’ última estona que teníem de classe, la Rosa ens preparava jocs molt divertits i entretinguts al pati. Realment ens ho hem passat molt bé i hem après moltes coses. Com a novetat comentar que a l’aula de música hem comprat uns xilòfons i que els nens se’ls podran emportar a casa, per estudiar les mateixes partitures que amb la flauta. Esperem arribar a tenir per tota una classe i poder fer algun concert.

Page 38: Revista Solt i Vent 30

A principi d’aquest curs ens vam plantejar la necessitat de netejar la bassa de l’hort. Feia ja sis anys que no s’havia fet i la vegetació havia crescut tant que ja no hi havia espai per poder-hi viure ni els peixos. Només les granotes campàven pel mig de les fulles i les arrels. L’aigua era ja molt bruta i no hi havia més solució que treura-ho tot i començar de nou el procés de regeneració.

Ara només cal esperar que la balca, el papirus ,els nenúfars i altres plantes aquàtiques tornin a créixer i facin la feina de depurar l’aigua i acollir tots els animalons que viuran al seu voltant. No hi ha dubte que tothom que va a l’hort gaudeix observant la bassa i l’activitat vital que hi té lloc. La bassa és un ecosistema que ens fa disfrutar observant-la i ens permet descobrir molts petits secrets de la natura.

Així de plena de vegetació estava la bassa abans de ser netejada.

Aquest és l’aspecte actual de la bassa.

Page 39: Revista Solt i Vent 30

A segon curs de cicle inicial continuem estudiant les figures i els cossos geomètrics. Per això uns quants alumnes de la classe hem sortit a buscar-ne per tots els racons de l’escola.

A l’aula d’informàtica hi hem trobat pissarres , teclats i pantalles de forma rectangular, torres d’ordinador que són prismes… Només n’adjuntem una mostra!

I al vestíbul!, rajoles de forma quadrada al terra, finestretes circulars, columnes , canonades i baranes cilíndriques, les làmpares en forma d’esfera, portes, anotacions i plafons anunciatius rectangulars!