Treball De Recerca

  • View
    550

  • Download
    7

Embed Size (px)

Text of Treball De Recerca

LA PREPARACI FSICA DUN NEDADOR

Alejandro Jimnez Mora

OBJECTIUSTerics

Prctics

Conixer com sestructura una temporada. Aprofundir en els coneixements de la histria i la dinmica de lesport. Investigar la importncia de les capacitats fsiques bsiques. Adquirir els coneixements que em facilitaran, en un futur, portar un grup de nedadors.

Planificar una temporada i realitzar els entrenaments, amb un pic de rendiment (moment ptim de forma fsica). Baixar el temps de la meva prova principal, els 100 metres estils, per sota d1 minut i 10 segons (objectiu principal). Millorar les meves capacitats fsiques bsiques.

METODOLOGIAObjectius terics

Objectius prctics

Entrevista a Gabriel Adrin Perri Modina (entrenador de nataci). Recerca dinformaci a pgines dinternet oficials.

Realitzaci de tres entrenaments setmanals (dilluns,dimecres i divendres). Seguiment del meu rendiment amb captures de temps dels 100 metres estils, que s la meva millor prova.

CONCEPTESQu s la nataci? Habilitat humans, nos per vncer la que adquirim els ssers que ens permet desplaarla superfcie de laigua i resistncia que ofereix.

Estils de la nataciLa nataci t quatre estils ben diferenciats: la papallona, lesquena, la braa i el crol. Aquests quatre estils sn els reglamentaris de la nataci i sn els ms utilitzats.

Papallona Esquena

A la prova dels 100 metres estils seran utilitzats els quatre.

Braa

Crol

ELLABORACI DUNATEMPORADAQu s un entrenament?Un entrenament s la realitzaci duna crrega fsica que provoca una adaptaci i transformaci de lorganisme, i per tant, una millora del rendiment.

Els Entrenaments

Com sorganitza una sessi dentrenament?Es divideix en tres parts: Escalfament Part principal Tornada a la calma

Factors que determinen un entrenament

Tipus dactivitat esportiva. Ledat. El sexe Les diferncies individuals El clima Lalimentaci

Objectius i efectes fisilogics dels entrenaments

Objectius

Efectes fisiolgics

Aconseguir un desenvolupament fsic. Educar les qualitats morals i volitives. Evitar traumes esportius i prevenir lesions. Adquirir coneixements terics i prctics sobre lesport. Enfortir la salut.

Augment de la capacitat cardiovascular. Augment de la capacitat pulmonar. Millora de la constituci sangunia. Enfortiment dels msculs. El fetge arriba a tenir una millor destrucci delements nocius per a lorganisme Augment de la cortisona i ladrenalina.

Planificaci dels entrenaments

Volum Intensit at

Pero de

General

Especfic

Competitiu

Transitori

Perode Preparatori General Perode Preparatori Especfic Perode Competitiu Perode Transitori

La planificaci implica dividir lany dentrenament en diferents unitats

Escalfament :

500m suaus. 8 x 50m 4 estils. Cada: 1min. 5 x 200m (imparells crol, parells amb tovallola*) Pulsaci: 150. Recuperaci: 40s.

Treball principal:

Perode Preparatori General

100m suaus. 10 x 100m amb manoples. 8x100m peus 1r estil. 400m suaus. Cada: 2 min. 4.200 metres Escalfamen t: Treball principal: 400m suaus. 6 x 100m 4 estils. 10 x 100m 1r estil Cada: 2 min.

Recuperaci: 40 s. Tornada a la calma: Total:

Imparells fortes. Pulsaci: 180. Parells suaus. Pulsaci: 120. Recuperaci: 20seg. 100m suaus. 10 x 50m manoples 1r estil. Cada: 1 min. 10 x 50m peus 1r estil. Recuperaci: 30 seg. 300m suaus. 3.400 metres

Perode Preparatori EspecficTornada a la calma: Total:

Perode Competitiu

100% 90% 80% 70% 60% 50% 40% 30% 20% 10% 0%Velocitat Resitncia Flexibilitat Fora

Cada tipus de nedador ha de tenir un entrenament especfic en aquest perode ja que sels prepara per a la seva prova perqu cada prova s diferent i tindr una velocitat, una resistncia, una flexibilitat i una fora distintes. Aquests quatre factors sn anomenats com capacitats fsiques bsiques.

100 m

200 m

1500 m

Escalfament:

400m suaus. 4 x 150m (100 crol, 50 1r estil).

Recuperaci: 20seg. Nedador 100m: Treball principal: 4 (50m recuperaci: 15seg + 2 x 25m recuperaci: 15 seg.) 1r estil. Pulsaci: 190 (ritme de prova). Recuperaci entre blocs: 6 min. Nedador 200m: 4 (100m recuperaci: 20 seg. + 2 x 50m recuperaci: 15 seg.) 1r estil. Pulsaci: 190. Recuperaci entre blocs: 6 min. Tots: 8 x 100m tcnica 1r estil. Cada: 1 min. Tornada a la calma: Total: 4 x peus 1r estil. Cada: 200m suaus. 1 min. Nedador 100 metres 2.800 metres Nedador 200 metres 3.200 metres

Com es pot observar, la intensitat arriba al seu mxim en aquest perode, en canvi el volum de metres s el mnim de la temporada. En el cas dels fondistes, la reducci del volum total ser menor, ja que la seva prova consisteix en nedar llargues distncies.

Perode Transitori

Lobjectiu principal daquest perode s la regeneraci fsica del nedador. s el perode ms curt de tots, ja que no excedeix de les 4 setmanes. En aquest perode es realitzar una espcie de descans actiu, que permetr al nedador realitzar altres esports:

Ftbol, bsquet, volley Waterpolo Aquagym Altres activitats

Prova: 100 metres estils

Data 25/10/2008 14/11/2008 12/12/2008 16/01/2009

Temps 01m: 13s:30 01m: 11s:74 01m:10s:35 01m:08s:99

CONCLUSIONS

La nataci s un esport molt dur i complex. Per aconseguir els teus objectius, s necessari tenir una gran fora de voluntat. Considero que el meu objectiu dentrenar a un grup de nedadors sha fet ms prxim. La nataci s un dels esports ms saludables ja que sexerciten la majoria dels msculs del cos. La realitzaci duna temporada s complexa, per un cop aconseguits els teus objectius compensa el treball dur. Encara que ha sigut la part ms difcil del treball, grcies a la continua realitzaci dels entrenaments, he pogut baixar el temps de la meva prova principal, que era el meu objectiu principal. Les captures de temps realitzades durant la temporada, indiquen que hi ha hagut una continua progressi del meu estat fsic. La nataci no s un dels esports ms popularitzats, per tot i aix, la preparaci dun nedador s de les ms dures i

FI