Revista escolar Amor de Déu 2013-2014

psede

1. NDEX: SalutacionS del PROFESSORAT i de laMPa 02 activitatS EXTRAESCOLARS adedi4 04 PriMer triMeStre 06 nadal, FeStival, concurSoS, exPoSicionS, decoraci... 10 Segon triMeStre 12 tercer triMeStre 16 II OLIMPADES adedi Madrid -150 aniverSari- 18 ESO: treballS de SnteSi (1r, 2n i 3r) - viatge andaluSia (4t) i Port aventura 20 dePartaMentS del centre, aSSoc. uSera, gruPS aMor de du, JadeM 22 FESTIVAL Fi de curS. (ed. inFantil i c. inicial) 26 SoPar Solidari, caSal adedi 2014. collaboradorS / SPonSorS 28 ORLES P5, 6 i 4t deSo 30 MEMRIA EDUCATIVA AMOR DE DU 2013 - 2014 MEMRIA EDUCATIVA AMOR DE DU 2013 - 2014 Drets De propietat intellectual o inDustrial sobre els continguts i qualsevol altre element Daquesta revista: collegi aMor de du. Sant adri de BeSS (barcelona). Juny 2014. Disseny & maquetaci: psedese 2. 02 SALUTACI DEL PROFESSORAT Al setembre vAm cArregAr les motxilles dels nostres Alumnes de projec- tes, illusions i dunA bonA dosi dAmor. Hem AcompAnyAt i guiAt Aquests nens i joves en el viAtge merAvells de leducAci i lA formAci en vAlors Amb el recolzAment de tots vosAltres, pAres i mAres. volem compArtir Amb lA fAmliA Amor de du Aquestes pgines Amb un grAn somriure de sAtisfAcci per lA feinA ben fetA. ArA ArribA el moment de descAnsAr de lA nostrA trAvessiA i AgAfAr forces renovAdes per encetAr noves fites el proper curs. BON ESTIU! EL CLAUSTRE DE PROFESSORS SALUTACI DE LAMPA AMOR DE DU Amb el finAl del curs escolAr ArribA tAmb un cAnvi de cicle A lAmpA, lA juntA ActuAl tAncA unA etApA de molts Anys trebAllAnt per i per Als nostres nens, i enrere deixen molts projectes reAlitzAts i moltes hores de dedicA- ci A AquestA AssociAci de cArcter AltruistA. des del nou equip de lAmpA, volem AgrAir-los lA lAbor reAlitzAdA per Als socis en pArticulAr i per Al collegi en generAl, iguAlment volem AgrAir-los el temps que hAn dedicAt A posAr-nos Al corrent dels temes que ens concerneixen, grcies de tot cor. per Al curs 2014-2015 des del nou equip continuArem intentAnt fer el millor per Als nostres nens des de les ActivitAts ActuAls (bsquet, escolA de bsquet, bAllet, funky, psicomotricitAt en Angls, iniciAci esportivA, nAtAci) i dAltres que es troben en estudi, collAborArem Amb el collegi en les ActivitAts que orgAnitzA el centre (Arri- bAdA dels reis dorient, fent cAgAr el ti, jocs florAls, sAnt jordi, festivAls destiu, cloendA de les ActivitAts extrAescolArs, festivitAt del pAre userA, esmorzArs solidAris, revistA escolAr) volem donAr les grcies A tots Aquells que confien i collAboren Amb lAssociAci i AnimAr A Aquells que sincorporen Al collegi A integrAr-se en ellA. gAudiu dunes merescudes vAcAnces! Al setembre tornArem cArregAts denergiA per comenAr el curs. LA JUNTA DIRECTIVA DE LAMPA psedese 14 3. EQUIP ADEDI BSQUET. PRE-MINI ADEDI BSQUET FAMILY!PISCINA. GRUP EDUCACI INFANTIL EQUIP ADEDI BSQUET. MINI PISCINA. POLIESPORTIU MARINA BESS EQUIP ADEDI ESCOLA DE BSQUET ACTIVITATS EXTRAESCOLARS Memria Amor de Du 2013-14 ADEDIN 4. PARTIT ENTRE ESCOLES DE BSQUET ADEDI I UBSA LAMPA AMB ELS REIS DORIENT 04 BALLET ESCOLA DE BSQUETPSICOMOTRICITAT EQUIP ADEDI BSQUET CADETESCOLA BSQUET ADEDI I UBSA BALLET / HIP-HOP 5. anem a experimentar al cosmocaixa. 3 eso Memria Amor de Du 13/14 anem a la cocacola. 2n eso visita a la cocacola 2n eso PRIMERTRIMESTRE celebraci inici curs entrega estoig 150 aniversari. c. mitJ. 4c Primer Trimestre coneixem la castanyera! cicle inicial Fem activitats al cosmocaixa. 3 eso coMenceM el curS eScolar 2013 - 2014 aMb Molta eMPenta!! aqueSt any elS COLLEGI AMOR DE DU de tot el Mn celebreM el 150 aniverSari del naixeMent de la noStra congregaci. MolteS FelicitatS FaMlieS aMor de du!! 6. 06 SETMANA DE LA CINCIA Fem volar coets Daigua!! setmana De la cincia. conFerncia al s. gabriel P4C EL COS HUM p5a excursi can pou (la castanyaDa) p4b Fem paraules! a cicle mitJ Fem el proJecte De geometria. 3a celebrem la castanyaDa a can ribes. cicle inicial celebraci Dinici De curs. alumnes De cicle superior. 7. FeM Manualitat Per la caStanyada. nenS de 3b el dia de la nena Maria enS ho PaSSeM Molt b. c. inicial activitatS al terrat, eStiMo la terra. cicle inicial 150 Aniversari PRIMERTRIMESTRE JugeM al Pati aMbientaci del 150 aniverSari al PaSSadS. c. inicial P3a Joc SiMblic aneM a celebrar la caStanyada. aluMneS de 4tb eStiMo la terra. cicle inicial 8. 08 celebraci de linici de curS. cicle inicial P3b a PSicoMotricitat P5c. exPeriMenteM la tardor totS al Parc art. nena Maria. 2n eSo viSita al MoneStir de MontSerrat. nena Maria. 3r i 4t deSo el dia de la nena Maria aneM al Parc. e. inFantil a inFantil teniM el noStre rac de teatre Parc art. nena Maria. 1r deSo Amor de Du 9. NADALES. ACTUACI PER A GENT GRAN -CENTRE DE DIA EL JARDI II- ALUMNES DESO BALLS DAMRICA. CICLE MITJ (3rA DE PRIMRIA) NADAL PRIMERTRIMESTRE FESTIVAL DE NADAL. 3rB DE CICLE MITJ ACTUACIONS MUSICALS FESTIVAL DE NADAL. 5C DE PRIMRIA BALLS AFRICANS. CICLE MITJ (3rC PRIMRIA) El Nadal arriba a lEscola i ENs omplE dalEgria, fElicitat i valors com la gENErositat, la illusi, laustEritat, la solidaritat... visquEm EN compaNyia dEls NostrEs familiars, amics i compaNys l Emoci dEl Nadal! El Nadal arriba a lEscola i ENs omplE dalEgria, fElicitat i valors com la gENErositat, la illusi, laustEritat, la solidaritat... visquEm EN compaNyia dEls NostrEs familiars, amics i compaNys l Emoci dEl Nadal! FINAL DE LACTUACI DELS ALUMNES DE 5A DE C. MITJ 10. Memria Amor de Du 2013/14 10 FESTIVAL DE NADAL. ACTUACI A LA RESIDNCIA PER A GENT GRAN MATACS. 5b CICLE SUPERIOR ACTUACI MUSICAL. ALUMNES DE 1r DESO CONTE DE NADAL EN ANGLS. 5 DE PRIMRIA FEM CAGAR EL TI! GUANYADORS CONCURS POSTALS DE NADAL. ESO GUANYADOR BUTLLETA DE LA PANERA DE NADAL. ESO ELS REIS DORIENT A LA NOSTRA ESCOLA!! 11. MemriaAmordeDu2013/14 FeM leS noStreS MScareS de carneStolteS. c. SuPerior FeSta de carneStolteS viSita al Palau de la MSica. 3r deSo aneM a laquriuM. 1r eSo SEGONTRIMESTRE ProJecte interdiSciPlinari degiPte. aluMneS 5a de PriMria conStriM caSeS - P4b dinFantil diSFreSSeS a c. SuPerior. 6B carneStolteS a inFantil 12. 12 P5a lectoeScriPtura Parc de la ciutadella de barcelona. 3r eSo FeM voleibol a la PlatJa. cicle SuPerior Preg del rei carneStolteS. ed. inFantil P4c FeSta de diSFreSSeS dia de la Pau. actuaci rociera. c. inicial engliSh theatre a c. SuPerior i eSo a P3c FeM FigureS geoMtriqueS leS bruixeS de carneStolteS celebraci del dia de la Pau ProJecteS deMPrenedoria. c. SuPerior al Poble eSPanyol FeM un ciStell. c. MitJ carneStolteS. c. MitJ a P3a FeM MSica Segon Trimestre 13. elS aliMentS artSticS 4c Parc ciutadella. cicle SuPerior treballeM el ProJecte interdiSciPlinari de laliMentaci. treballeM elS PuntS cardinalS 4b de PriMria P5b PinteM lhivern SEGONTRIMESTRE FeM MScareS. cicle MitJ 3c la Mona de PaSqua. inFantil Signatura de llibreS a 6 de cicle SuPerior 14. 14 a 3b de PriMria treballeM leSquelet . 4b enS agrada Fer tangraM 3c treballeM leS PlanteS 3B Sortida al Parc. celebraci del P. uSera. cicle SuPerior dineM al Mercabarna. c. MitJ recolliM leS dadeS dun PluviMetre. cicle MitJ Sortida a lauditori. 3c cicle MitJ P5c celebrant el 150 aniverSari Pare uSera MemriaAmordeDu2013/14 15. English day. ciclE supErior P3 A imitem A ClAude mONet RepResentaci teatRal. les floRs i els coloRs. c. inicial TercerTRIMESTRE Alumnes GuAnyAdors dels jocs florAls i nArrAtivA. c. superior experimentem amb laigua. 3a de primria P3B El cos hum P4A InvestIguem lA nAturA Tercer Trimestre Memria Amor de Du 13/14 16. P5B - La Geometria i Lart Visita al museu egipci. cicle superior Excursi a lauditori. ciclE Mitj. 4B P4C Pare USera P4B TreBallem les Tradicions de la nosTra ciuTaT Visita de lalcalde de s. adri. Projectes demPrenedoria. 6 de cicle suPerior RepResentaci del conte del sastRe valent. c. inicial 16 17. viSiteM laJuntaMent de la noStra ciutat. 3b c. inicial elS aluMneS de P5 FeM inForMtica eMPrenedoria. Paradeta a la Plaa de la vila. aluMneS de 6 a cicle inicial FeM teatre. la ventaFocS TercerTRIMESTRE viatge a PerPiny. aluMneS de FrancS de leSo FeM tallerS de ManualitatS Per Sant Jordi. 1r i 2n deSo rePreSenteM conteS a cicle inicial P3c coMenceM aMb la lectoeScriPtura 18. OLIMPADES ADEDI 18 collegiS aMor de du OLIMPADES AMOR DE DU II Trobada eSPortiva de centreS aMor de du a Madrid. elS aluMneS de 2n, 3r i 4t deSo de la noStra eScola han celebrat aMb altreS collegiS de la con- gregaci leS ii oliMPadeS aMor de du, una gran exPerincia! 19. MemriaAmordeDu2013/14 Els alumnes de 1r i 2n de lESO hem anat a fer el treball de Sntesi a Altafulla- Tamarit (Tarragona). Esports, platja, muntanya i paisatges meravellosos! ALTAFULLA-TAMARIT (TARRAGONA) DELTA DE LEBRE (TARRAGONA)DELTA DE LEBRE (TARRAGONA) TREBALLS DE SNTESI Els alumnes de 3r de lESO hem anat a fer el nostre treball de Sntesi al Delta de lEBRE. Hem gaudit del sol, la natura, passejos amb bici, caiac... i de grans moments! Ens ho hem passat molt b! TercerTRIMESTRE 20. 20 VIATGE dels ALUMNES de 4t dESO A ANDALUSIA! PORT AVENTURA (ESO) 21. dePartaMent de cincieS Sc de les qui pensen que la cincia t gran bellesa. Un cientfic en el seu laboratori no s noms un tcnic, s tamb un nen posat davant de fenmens naturals que li agraden com un conte de fades. Marie Curie (premi Nobel de Fsica i Qumica) Igual que Marie Curie, els nostres alum- nes viuen en les Cincies un desig de saber el perqu de les coses i van descobrint el sentit de la naturalesa. Al llarg del curs 2013-14, des del Departament de Cincies, shan fet tot un seguit dactivitats els objectius de les quals sn difcils dexplicar en unes poques lnies. Com a novetat d enguany, els alumnes de tot el Collegi van celebrar i parti- cipar a la SetMana de la cincia en qu tothom va realitzar petits experiments i es van projectar vdeos de cincia. Els alumnes de 4t ESO van assistir tamb a una conferncia dun cientfic catal. Tamb agrair la participaci dels alum- nes en el 9 concurS cientFic del Collegi que aquest any ha tingut com a temtica la FotograFia biolgica. Com tots sabeu sha fet una exposi- ci de fotografia que es podia visitar. Alguns alumnes de 6 de primria i 1r ESO van participar al projecte ESTALMAT de matemtiques. Els alumnes de 3r i 4t ESO van participar a les ProveS cangur de Matemtiques (amb resultats indi- viduals satisfactoris en alguns casos). Usanimemacontinuarlatascadengrescar els vostres fills a fomentar l inters per les Cincies, Matemtiques i Tecnologia. MOLTES GRCIES A TOTHOM Proves Cangur. universitat PomPeu Fabra Setmana de la CinCia. experimentS al pati Setmana de la CinCia. experimentS a laula A CiCle Mitj trebAlleM leuro. 4b Cartell guanyador del ConCurs de fotografia A infAntil (P4A) PrActiquem els nmeros Visita a 1aqurium de Barcelona. 1r eso P4 Excursi a Mas BanyErEs Taller de GeomeTria. CiCle Superior Exposici fotogrfica. fotografia biolgica MemriaAmordeDu2013/14 22. dePartaMent de llengeS Aquest curs ha estat ple de rep- tes i dil.lusions. Entre daltres, ens han visitat escriptors, cantautors i contacontes, hem fet teatre, hem participat en concursos: The Fonix, lectura, narrativa, Jocs Florals, hem publicat diaris digitals i, fins i tot, hem organitzat una sortida cultural a Frana. Us deixem un petit resum en imatges dalgunes activitats del Departament de Llenges. Per a ms informaci, teniu a la vostra disposici els blogs escolars. Parlam damor Diguem si s amor; el que sento quan em mires, quan magafes per lesquena, quan em dius a cau dorella que amb mi la vida s millor. El que sento quan mabraces, quan somrius entre rialles, quan lamor que mofereixes mimpulsa el batec del cor. All que el vent no semporta, que el cor mant sempre ferm. Digue-mho si us plau, amor; tu sents el que sento jo? Mireia Mesa Parra 4t ESO C Guanyadora dels Jocs Florals de lESO Firma de llibres per s. Jordi. 3r deso Celebrem Sant Jordi P5C Cantautor Emiliano ValdEoliVas. 3r Eso Viatge al Sud de Frana. alumneS de FrancS deSO M. CarMe roCa. Nits de Celobert S.Jordi a leS rambleS. 3r i 4t eSo Guanyadors narrativa i J. Florals. C. MitJ Fem el nostre diari digital. 4t eso TeaTre en angls. C. superior i eso English Day - CiClE supErior & Eso Xerrada amb Jordi Galcern 4t eSo 22 23. GRUPS ESPLAI AMOR DE DU coM cada any elS gruPS aMor de du heM coMPartit MoMentS Molt eSPecialS aMb PetitS i granS. elS de PriMria enS reuniM elS divendreS de 17:00h a 18:00h, i Sn MolteS leS activitatS que realitzeM aMb elS noStreS Moni- torS: giMcaneS, tallerS, activitatS MuSicalS, reFlexionS... uS eSPereM el curS vinent aMb Molta illuSi i Sor- PreSeS! THO PERDRS? STAFF (GRUPS DESO) vaM coMenar aMb Molta energia aqueSt curS, ForMeM un equiP de trenta PerSoneS, ForMat Per MonitorS i aluMneS de leSo. leS activitatS que FeM Sn Molt variadeS, deS de tallerS de cuina FinS a JocS, debatS, cine FruM. aqueSt any vaM realitzar la PriMera convivncia a leScola. va Ser una nit Per no oblidar! uS eSPereM lany vinent aMb leS baterieS recarregadeS. Si no coneixeS StaFF, Pregunta elS teuS coMPanyS qu S el que FeM! ASSOCIACI USERA aqueSt any, heM aPoStat Per la Paradeta Soli- dria que eS va Fer el dia de Sant Jordi, la qual va Ser tot un xit. totS vaM ParticiPar duna Manera o duna altra i vaM Poder recaPtar dinerS Per deStinar-loS alS ProJecteS que la congregaci t Per tot el Mn. hi ha MolteS activitatS que enS agradaria Portar a terMe i eSteM SegurS que PodreM realitzar-leS. aMb aqueSteS lnieS taMb uS voleM deManar a totS una Futura collaboraci Per Poder con- tinuar aMb aqueSteS i MolteS altreS activitatS. JadeM aqueSt any heM Marxat al JadeM a toro, zaMora. coM cada any, enS heM reunit aluMneS de 4t deSo i MonitorS. reM treS-centS JoveS que vaM gaudir Molt dun caP de SetMana eSPecial, Ple de bonS MoMentS, noveS aMiStatS i Molta MSica. JuntS vaM celebrar el 150 ANIVERSARI DE LA CONGREGACI. un caP de SetMana inoblidable! US RESERVEM UNA PLAA AL JADEM 2015? gruPS adedi. ESPLAI ESCOLAR. divendreS tarda gruPS StaFF eSo. diMecreS tarda Per Sant Jordi FeM la noStra Paradeta Solidria xocolatada Solidria 24. DEPARTAMENT DHUMANITATS aqueSt curS elS aluMneS han MoStrat Molta dedicaci en leS activitatS, tant eSPortiveS coM artStiqueS i MuSicalS: en elS concurSoS de dibuix, PoStalS de nadal, FeStival de nadal, caStanyada, carneStolteS, MuSicalS, tallerS, teatre en anglS, etc. heM viSitat el Palau de la MSica, el Parc art, lauditori, el FeStival FilMetS... i Molt MS! a Sant Jordi deStaqueM leS actuacionS MuSicalS i teatralS i elS tallerS de titelleS i roSeS. heM ParticiPat en leS ii oliMPadeS adedi a Madrid. i caP al Final del curS no PodeM oblidar-noS del FeStival deStiu i de lactuaci MuSical de coMiat Per Part delS aluMneS de 4t deSo. ahhhh, i la realitzaci daqueSta reviSta! a P3c FeM ManualitatS de la tardor FeM eSPortS al Mgic badalona. eSo celebracionS aMb Molta Marxa! FeM educaci PlStica. 2n eSo collaboreM aMb caMPanyeS SolidrieSFlorS al MeS de Maig! eSMorzarS SolidariS. 1r eSo 24 DEPARTAMENT DE RELIGI / PASTORAL no hi ha aMor MS gran que aquell que dna la vida Pel Seu gerM. la Fe Seria buida SenSe leS obreS. grcieS Per Fer-noS viure el do de la Fe en coMunitat al llarg delS 150 anyS. caMPanyeS SoliidrieS. taPS SolidariS Per a en NACHO Solidaritat aMb leS neneS SegreStadeS a nigria 25. FESTIVALD'ESTIU2014 DECORACI FESTIVAL ACTUACI P3-A ACTUACI P3-C ACTUACI P4-A ACTUACI P5-A ACTUACI P4-B ACTUACI P5-B ACTUACI P4-C ACTUACI P5-C ACTUACI P3-B 26. 26 P5-A, P5-B i P5-C ACTUACI 1r-a ACTUACI 2n-B ACTUACI 1r-C ACTUACI 2n-C PRESENTADORS 50 ANIVERSARI THE BEATLES ACTUACI 1r-B ACTUACI 2n-A CANTATA 2n-A, 2n-B i 2n-C 27. Memria Amor de Du 2013/14 SoPar i FeSta de gerManor entre leS FaMlieS delS noStreS aluM- neS. una Jornada FeStiva Molt divertida, que va coMenar aMb un bon aPeritiu Per Part de coMertel i deSPrS aMb la gran varietat de MenJar Portat Per voSaltreS. tot Per coMPartir! Per Finalitzar una gran nit, el Sorteig dobSequiS ceditS Per leS noStreS entitatS collaboradoreS, ballS i Molta diverSi. ENTITATS COLLABORADORES AMB LAMPA ENTITATS COLLABORADORES AMB LAMPA SOPAR SOLIDARI 28. 28 29. ORLES AMOR DE DU Promocions cursos escolars 2013-2014 P5 (Educaci Infantil) 6 de Primria (Cicle Superior) 4t dESO 30. 30